MAGAZIN ONLINE DE PIESE AUTO, ACCESORII SI ANVELOPE
NAVIGARE

GLOSAR PIESE AUTO

Descopera cei mai importanti termeni din industria auto si a pieselor auto!

V

Valva Blow-Off

Valva Blow-Off elibereaza din presiunea acumulata si este actionata in momentul in care se ajunge la o anumita presiune, aceasta vine, de obicei la motoarele cu turbocompresor.

Vilbrochen

Este denumirea arborelui motor ce transforma miscarea liniara a pistoanelor in miscare rotativa. Vilbrochenul este legat la transmisie.

Visco-Cuplajul

Visco-Cuplajul il gasim la masinile ce au tractiune integrala si ajuta la culparea axurilor fata si spate.

Volant

Se gaseste in spatele vilbrochenului si ii da acestuia o forta centrifuga. Este un disc iar materialul din care este facut este fier sau otel.

Volan multifunctional

Volanul multifunctional dispune de mai multe comenzi ce controleaza anumite instrumente de bord.

V-TEC (Variable Valve Timing)

V-Tec este termenul folosit de cei de la Honda. Motoarele V-Tec au luat viata in nul 1989 cand inginerul Ikuo Kajitani a venit cu ideea unei distributii variabile. Motorul V-Tec foloseste came cu profile diferite, una cu profil mic pentru momentele cu turatii mici si medii iar o cama cu profil mai mare pentru turatiile de peste 4000, chiar 5000 rpm si este controlata de calculatorul de injectie in functie de turatia si temperatura motorului, presiunea uleiului si pozitia pedalei de acceleratie.

Valvetronic

Valvetronic este un motor pe benzina al celor de la BMW, introdus pe piata in anul 2001. Valvetronic este un motor pe benzina echipat cu o distributie variabila. Valvetronic este primul motor cu distributie variabila electromecanica, cu o variatie continua a inaltimii de ridicare a supapelor de admisie.

Vanos

Sistemul Vanos este de 2 feluri si se intalneste la masinile BMW. Sistemul Single-Vanos este o combinatie hidro-mecanico-electrica. Primele generatii vanos cresteau cuplul la turatii joase prin ajustarea pozitiei arborelui cu came de admisie in raport cu arborele cotit.
Sistemul dublu-vanos se este diferit de cel single-vanos prin faptul ca modifica pozitia ambilor arbori cu came si nu doar pe cea de admisie. Acest sistem a evoluat pe zi ce trece iar astazi se numeste sistemul Valvetronic.