MAGAZIN ONLINE DE PIESE AUTO, ACCESORII SI ANVELOPE
NAVIGARE

GLOSAR PIESE AUTO

Descopera cei mai importanti termeni din industria auto si a pieselor auto!

U

Ulei cutie automata

Uleiul pentru cutia automata de viteze are rolul de a proteja cutia de viteze automata pentru a functiona in parametri ideali.

Ulei cutie de viteze

Uleiul pentru cutia de viteze este uleiul din cutia de viteze manuala si are rolul de a pastra buna functionare a cutiei de viteze.

Ulei diferential

Uleiul diferential ajuta la lubrifierea elementelor diferentiale ce transfera cuplul motorului catre roti, asigurand functionarea corecta a acestora si prevenind deteriorarea.

Ulei hidraulic

Uleiul hidraulic este un lubrifiant care transfera energie prin sisteme hidraulice, cum ar fi bratele excavatorului, franele hidraulice, sistemele de servodirecție si alte sisteme de genul acesta. Punctul forte al uleiurilor hidraulice de calitate sunt rezistenta lor dura la reducerea volumului sub presiune si vascozitatea lor ridicata.

Ulei de motor

Uleiul este un lichid vascos ce are rolul de a proteja piesele motorului si prelungeste perioada de viata a motorului. Cele ce au o vascozitate mai mica la temperaturi joase au un efect mai bun asupra motorului iar cele ce au o vascozitate mai mare impiedica partile metalice ale motorului sa se frece intre ele.

Ulei sintetic de motor

Uleiul sintetic este mai bun decat uleiul de motor, clasic. Uleiul de motor sintetic are o vascozitate mai mare la temperaturi joase si performante mai mari la temperaturi ridicate ce ajuta la scaderea consumului de ulei, reduce frecarea pieselor motorului si reduce uzura motorului. Totodata, ajuta la un consum de combustibil mai mic datorita ungererii mai bune a motorului.

Ulei de transmisie

Principalul rol al uleiului de transmisie este de a proteja zonele care functioneaza sub presiune ridicata si la viteze mari. Uleiul de transmisie are proprietati anti-frecare si de racire si inlatura caldura care provine de la frecarea componentelor si pieselor. 

Ulei de servodirectie

Uleiul de servo se regaseste la masinile cu directie hidraulica si joaca un rol atat de racire cat si de lubrifiere a sistemelor hidraulice. De regula, trebuie schimbat fie la un interval de 4 ani fie la 50.000 de km.