MAGAZIN ONLINE DE PIESE AUTO, ACCESORII SI ANVELOPE
NAVIGARE

GLOSAR PIESE AUTO

Descopera cei mai importanti termeni din industria auto si a pieselor auto!

R

Racitor gaze

Racitorul de gaze are rolul de a raci gazele ce se formeaza in urma arderilori de combustibil.

Racitor intermediar

Racitorul intermediar are rolul de a ajuta racirea aerului care ajunge la motor.

Racord flexibil

Rolul racordului flexibil este de a absorbii o parte din vibratiile motorului, pentru a nu le transmite pe toate in sistemul de evacuare.

Radiator apa

Raditorul de apa are rolul de a mentine o temperatura optima a motorului si componentelor motorului. Prin radiatorul de apa circula antigelul.

Radiator clima AC

Radiatorul pentru clima AC se afla in fata masinii, intre bara fata si radiatorul de racire al motorului, acesta are rolul de a “condensa” agentul de racire proaspat iesit cu presiune din compresor astfel incat presiunea sa nu creasca mai mult decat este nevoie.

Radiator cutie automata

Radiatorul cutiei automate de viteze are rolul de a racii uleiul din cutia de viteze automata.

Radiator ulei termoflot

Radiatorul de ulei sau Termoflotul este racitorul de ulei care face legatura intre antigel si uleiul din motor, acesta raceste uleiul din motor printr-o conducta.

Rama adaptoare

Rama adaptoare este rama de pe marginea consolei multimedia sau a casetofonului masinii.

Rama masinii

Este cea mai importanta parte a caroseriei masinii, rama masinii sustine structura acesteia si pe ea gasin inscriptionate seria si numarul de identificare a masinii.

Rampa injectoare

Rampa injectoare este un sistem de injectie directa folosita la motoarele cu ardere interna mai ales pentru motoarele cu aprindere prin comprimare. Distributia combustibilului la injectoare se face dintr-o conductă comuna, aflata la presiune mare, catre fiecare injector in parte.

Redresor auto

Redresorul auto este folosit pentru a incarca bateria masinii.

Regulator presiune

Regulatorul de presiune regleaza presiunea cu care combustibilul intra in camera de ardere.

Releu alternator

Releul alternatorului are rolul de a controla intensitatea curentului care ajunge la alternator.

Releu bujii

Releul bujiilor are rolul de a controla intensitatea curentului care intra in bujii.

Releu pompa combustibil

Releul pentru pompa combustibilului are rolul de a controla intensitatea curentului care alimenteaza pompa.

Releu semnalizare

Releu de semnalizare are rolul de a controla intensitatea curentului care trece prin circuitul electric al semnalizatoarelor auto.

Releu ventilator

Releul ventilatorului are rolul de a controla intensitatea curentului care alimenteaza ventilatorul masinii.

Repartitor frana

Repartitorul de frana este montat in serie pe circuitul de franare hidraulic si la franari bruste limiteaza forta de franare a rotilor pe puntea din spate, in functie de incarcatura acestei punti.

Rezervor AdBlue

Rezervorul AdBlue este recipientul in care se afla lichidul AdBlue.

Ruliu

Variatia de inclinare a caroseriei in jurul axei sale longitudinale, care apare la virare. Fenomenul apare deoarece centrul de gravitate al masinii este deasupra axei in jurul careia se roteste.

RWD (Rear Wheel Drive)

Tractiune pe spate – Toata puterea este directionata catre rotile din spate. Avantajul acestei tractiuni este manevrabilitatea si accelerarea superioara. Pe un drum prost, cu denivelari tractiunea spate nu este recomandata.