MAGAZIN ONLINE DE PIESE AUTO, ACCESORII SI ANVELOPE
NAVIGARE

GLOSAR PIESE AUTO

Descopera cei mai importanti termeni din industria auto si a pieselor auto!

P

Parbriz laminat

Parbrizul laminat este format dintr-un plastic cauciucat prins intre doua foi din sticla, in momentul in care parbrizul laminat este lovit, acesta se indoaie iar sticla nu se sparge.

Paleta ventilator

Paleta ventilatorului are rolul de a raci radiatorul masinii, aceasta este actionata electric in momentul in care se ajunge la o anumita temperatura.

Panou comanda AC clima

Panoul de comanda al climei de aer conditionat are rolul de a controla intensitatea ventilatiei, de a seta temperatura dorita si zonele atunci cand exista optiunea de dublu climatronic.

Panou sigurante

Panoul de sigurante al masinii are rolul de a intrerupe curentul electric pe un anumit circuit atunci cand pe acel circuit electric apare un scurt circuit.

Parasolar

Parasolarul are rolul de a proteja ochii conducatorului auto in momentul in care soarele este puternic.

Paravanturi

Paravanturile au rolul de a impiedica sa se creeze curent in interiorul masinii atunci cand sunt gemurile deschise.

Perii alternator

Periile sau carbunii alternatorului reprezinta contactele mobile de alimentare a rotorului. La fel cum tensiunea care este generata depinde de turatie si de consum, pentru a fi constanta, este necesara reglarea curentului pe infasurarea rotorului.

PES (Poly Elipsoid System)

Sistemul PES este sistemul care cotroleaza lumina farurilor cu ajutorul unul reflector eliptic.

Pinion

Pinionul este o roata dintata care este componenta a unui angrenaj, pinionul pune in miscare o alta roata sau o cremaliera.

Piston

Pistonul este componenta motorului ce se gaseste in interiorul cilindrului, fixat acolo cu ajutorul bielei de vibrochen.

Piston etrier

Pistonul pentru etrieri are rolul de a actiona placutele de frana pe discul de frana in momentul in care este actionata frana.

Pivot

Pivotul este o componenta din metal si cauciuc ce leaga bascula de fuzeta rotii. In functie de tipul suspensiei si directiei, exista automobile care au un singur pivot pe roata sau mai multi.

Placute frana

Placutele de frana sunt componenta al sistemului de franare si au rolul de a bloca treptat, discul de franata in momentul in care soferul apasa pedala de farna, pentru a incetini autovehiculul.

Plafon

Plafonul este componenta a caroseriei masinii, plafonul este acoperisul masinii.

Plafoniera

Plafoniera reprezinta sistemul de iluminat al interiorului masinii si este montat in plafonul masinii.

Planetare

Planetara auto este o piesa vitala a masinii, care face parte din sistemul de transmisie. Planetara are rolul de a transmite forta de la motor catre roti.

Polita portbagaj

Polita de la portbagaj este partea masinii ce are rolul de a desparti portbagajul masinii de restul interiorului, polita se gaseste la masinile cu haion.

Pompa ABS

Pompa pentru ABS are rolul de a actiona sistemul de ABS in momentul in care se pune o frana brusca pentru a impiedica fenomenul de alunecare al rotilor.

Pompa ambreiaj

Pompa de ambreiaj are rolul de a pompa lichid de frana catre cilindrul care actioneaza rulmentul de presiune si de a aerisi circuitul de franare al masinii.

Pompa benzina

Pompa de benzina se afla pe conducta de combustibil a masinii si are rolul de a pompa benzina din rezervorul masinii, catre motor.

Pompa de apa

Pompa de apa este una dintre componentele sistemului de racire ce asigura circulatia agentului de racire in motor.

Pompa de ulei

Pompa de ulei are rolul de a asigura circulatia uleiului in motor si ungerea acestuia, sub presiune.

Pompa-Duza

Pompa-Duza o gasim la motoarele pe motorina si a inlocuit pompa de injectie deoarece cu Pompa-Duza rezulta cea mai inalta presiune de injectie.

Pompa injectie

Pompa de injectie este componenta motorului ce are rolul de a da presiune combustibilului pentru a patrunde cu o viteza foarte mare in camera de ardere a motorului.

Pompa motorina din rezervor

Pompa de motorina se afla pe conducta de combustibil a masinii, in rezervor si are rolul de a pompa motorina din rezervorul masinii, catre motor.

Pompa servodirectie

Pompa de servodirectie este actionata de cureaua de accesorii, aceasta are rolul de a creea presiune mare in sistemul hidraulic si trimite lichidul catre caseta de directie.

Pompa servofrana

Pompa de servofrana cu vacuum face parte din sistemul de admisie la motoarele pe benzina sau prin intermediul unei pompe de vid la diesel.
Pompa de servofrana hidraulica foloseste o pompa hidraulica, actionata de motor, pentru a crea presiune.

Prag aer

Pragul pentru aer il gasim sub bara de protectie si are rolul de a mari volumul aerului ce intra in radiator, sa se obtina o aerodinamica mai buna sau sa reduca portanta, in functie de forma lui.

Prezoane

Prezoanele sunt suruburile cu care se prinde janta de bucutuc.

Proiector

Proiectorul este un alt tip de far format dintr-un reflector sferic prin care trece lumina.

Protectie disc frana

Protectia discului de frana are rolul de a proteja discul de frana de eventualele mizerii ce se pot depune pe discul de frana.

Punte fata

Puntea fata are rolul de a sustine elementele de directie si le uneste de caroserie sau sasiu.

Punte spate

Puntea spate are rolul de a face legatura intre rotile din spate ale masinii cu caroseria sau sasiul.

Pneu

Pneul este alctuit din anvelopa si din camera de aer.