Afla totul despre uleiuri si lichide auto esentiale pentru masina ta si vezi care sunt cele mai importante, pentru ca masina ta sa functioneze si sa ruleze in conditii de siguranta.
In angrenajul de componente si piese auto ce compun o masina se regasesc o gama diversificata de uleiuri si lichide ce joaca un rol esential in buna functionare si intretinerea automobilului. Mai jos vei putea vedea ce uleiuri si lichide sunt esentiale pentru masina ta.
ULEIURI SI LICHIDE AUTO ESENTIALE – ULEI DE MOTOR
Ce rol joaca uleiul de motor?
Datorita faptului ca motorul unui autovehicul este compus dintr-o multitudine de piese ce sunt supuse frecarii la temperaturi ridicate acestea se pot deteriora foarte usor.
Aici intervine uleiul de motor ce are rolul principal de a proteja aceste piese prin lubrifierea lor, minimizand astfel uzura si frecarea cat si coroziunea. Totodata, uleiul de motor ajuta la racirea acestora prin disiparea caldurii si la o buna functionare a motorului la diferite temperaturi.
Cum functioneaza uleiul de motor?
In momentul in care uleiul de motor este introdus in masina pe conducta de ulei acesta ajunge in partile vitale ale motorului ce necesita o lubrifiere constanta.
Componente importante ale motorului precum sorbul de ulei, pompa de ulei, supapa de eliberare a presiunii, filtrul de ulei cat si piesele metalice sunt acoperite cu o pelicula uniforma de ulei ce asigura o buna alunecare si un nivel de frecare minim prevenind astfel deteriorarea acestora.
Uleiul de motor are si rolul de a curata praful si reziduurile acumulate pe trasee cu ajutorul filtrului de ulei ce retine toate aceste impuritati pe care le aduna uleiul. O data cu inlocuirea uleiului trebuie sa tii cont ca este necesar sa schimbi si filtrul de ulei al masinii.
Cate tipuri de ulei de motor exista?
Uleiul de motor se poate clasifica dupa tipul motorului, in functie de sezonul de utilizare, in functie de vascozitate si normele de alcatuire al acestuia, dupa continut sau dupa simboluri specifice.
Ulei de motor mineral
Uleiul de motor mineral este cel mai natural, fiind utilizat de la aparitia primelor motoare pe abur, dar in acelasi timp cel mai slab calitativ ulei de motor.
Uleiul de motor mineral este fabricat din substante alcaline ce sunt extrase din petrol si nu este recomandat pentru masinile de generatie noua.
Este un ulei de motor ieftin cu o rezistenta scazuta la evaporare si ingrosare, in special pe vreme cu temperaturi scazute si necesita schimburi mai dese deoarece isi pierde proprietatile de lubrifiere.
Ulei de motor sintetic
Este uleiul de motor de cea mai buna calitate. Acesta este fabricat in laboratoare performante si este alcatuit numai din substante sintetizate iar acest lucru ii ofera o flexibilitate mai mare si poate fi produs pentru un anumit tip de masina.
Uleiul de motor semi-sintetic
Este un ulei de motor ce are o combinatie intre uleiul mineral (70%) si uleiul sintetic (30%), acest ulei este un ulei de motor mai calitativ decat uleiul mineral folosit in cazul in care uleiul sintetic este prea scump.
Fiecare dintre aceste trei tipuri de ulei fac parte din alte doua mari categorii de ulei.
Uleiul Single Grade
Ce este foarte rar pe piata globala, acesta fiind produs doar pentru zonele unde pe toata perioada anului gasim un singur anotimp, cum ar fi in zonele in care este mereu iarna sau in zonele unde este mereu vara. Uleiul single grade are 11 indici de vascozitate, 0W, 5W, 10W. 15W, 20W, 25W, 20, 30, 40, 50 si 60 si acestia difera in functie de temperatura si de sezon.
Uleiul Multi Grade
Este cel mai folosit ulei si este uleiul pe care il folosim si noi, in Romania. Acest tip de ulei de motor este fabricat pentru zonele unde sunt mai multe anotimpuri. Acest tip de ulei combina cate doi indici ai uleiului single grade si prezinta limita de jos si limita de sus a temperaturii la care functioneaza cel mai bine.
Care ulei de motor este potrivit pentru masina mea?
Cel mai indicat mod pentru a alege uleiul potrivit masinii tale este sa verifici manualul de utilizare al masinii, acolo gasesti tipul de ulei pe care il recomanda producatorul, in functie de motorizarea masinii.
Un alt factor dupa care te orientezi cand cumperi un ulei de motor este vascozitatea iar aceasta este indicata in doua trepte, una pentru temperaturi joase si una pentru temperaturi ridicate.
Cum iti dai seama ca trebuie sa schimbi uleiul de motor?
De cele mai multe ori schimbam uleiul motorului la un anumit numar de kilometri iar acest lucru nu este cel mai indicat pentru ca de multe ori motorul ruleaza pana la limita la care uleiul trebuie schimbat.
Alti factori care ne anunta ca uleiul trebuie neaparat schimbat sunt aspectul murdar si schimbarea culorii uleiului intr-o culoare inchisa, zgomote foarte puternice produse de motor, se aprinde martorul uleiului din bord si fum pe teava de esapament.
Pot schimba singur uleiul de motor?
Daca doresti sa schimbi singur uleiul motorului este nevoie sa stii pasii care trebuiesc urmati. Indiferent ca detii o masina cu motorizare diesel sau benzina pentru a face schimbul de ulei trebuie sa tii cont de cateva aspecte importante.
Inainte sa te apuci de schimbul uleiului de motor al masinii trebuie sa citesti cartea masinii si sa identifici standardul impus de producator.
Mai jos ai toti pasii de care ai nevoie sa stii in momentul in care vrei sa schimbi singur uleiul de motor.
In primul rand, pentru a schimba uleiul motorului ai nevoie sa achizitionezi un ulei recomandat de producatorul masinii de la un magazin de piese auto. Este necesar sa ai la indemana un recipient sau un vas mare in care sa scurgi uleiul vechi, pentru ca ulterior sa il reciclezi la un centru de colectare autorizat.
Ai nevoie de o palnie, niste carpe, un set de chei tubulare, un set de chei imbus, o cheie pentru indepartarea filtrului de ulei sau de un smirghel, o saiba noua pentru busonul baii de ulei cat si de manusi de protectie.
Acum ca stii de ce ai nevoie pentru a schimba uleiul motorului este nevoie sa stii si pasii pe care trebuie sa ii urmezi iar acestia sunt:
1. Porneste motorul si lasa-l sa mearga pentru cateva minute atat cat sa se incalzeasca uleiul vechi, din motor.
2. Lasa motorul sa stea aproximativ 10 minute ca tot uleiul sa se scurga la loc in baia de ulei.
3. Scoate joja de ulei pentru a permite curgerea neintrerupta a uleiului uzat.
4. Pune vasul sub baia de ulei astfel incat tot uleiul vechi din baie sa se scurga in recipient.
5. Dupa ce ti-ai pus manusile, poti desface putin busonul baii de ulei cu ajutorul cheii tubulare sau a cheii imbus. Dupa ce ai slabit busonul cu cheia sau imbusul, il poti desface cu mana.
6. Dupa ce ai desfacut busonul baii de ulei vei vedea cum uleiul uzat incepe sa curga. Uleiul se va scurge complet dupa aproximativ 20 de minute.
7. Dupa ce se scurge tot uleiul vechi din baia de ulei, curata orificiul baii cu o carpa imbibata in uleiul scurs din motor apoi insurubeaza busonul manual, la maxim iar dupa acest lucru, mai insurubeaza-l un sfert, maxim jumatate de cursa cu cheia.
8. Dupa ce ai scurs tot uleiul din baie si ai insurubat busonul este momentul sa schimbi filtrul de ulei. Pentru acest lucru este nevoie sa pozitionezi ligheanul sub filtrul de ulei pentru ca si de acolo va curge o cantitate semnificativa din uleiul vechi. Dupa ce ai facut acest lucru cu o carpa imbibata in ulei, sterge locasul filtrului de ulei apoi sterge garnitura filtrului de ulei, nou si insurubeaza-l apoi verifica daca sunt scurgeri.
9. Pune joja la locul ei apoi pune noul ulei de motor, asteapta aproximativ cinci minute, porneste motorul si lasa-l la ralanti inca vreo cinci minute.
10. Atentie la cantitatea de ulei turnata in motor! Pune cantitatea specificata de producator! Este recomandat ca dupa cateva zile sa verifici nivelul uleiului folosind joja de ulei si sa faci o completare daca este necesar.
CAUTI ULEI DE MOTOR?
Cumpara uleiul de motor potrivit necesitatilor tale accesand linkul de mai jos!
ULEIURI SI LICHIDE AUTO ESENTIALE – LICHID DE FRANA
Ce rol joaca lichidul de frana?
Lichidul de frana sau lichidul hidraulic are un rol foarte important si anume, acela de a sustine miscarea si de a lubrifia componentele sistemului de franare al masinii.
Cum functioneaza lichidul de frana?
La apasarea pedalei de frana se activeaza mecanismul de franare prin aplicarea presiunii dezvoltate in cilindrul principal, pistoanele fiind puse in miscare sub presiunea lichidului de frana, incetinind masina aflata in miscare prin strangerea placutelor de frane actionata cu ajutorul pistoanelor. Frecarea aparuta intre placuta de frana si discuri incetineste roata si astfel autovehicului se opreste.
Cate tipuri de lichide de frana exista?
Principalele tipuri de lichide de frana sunt pe baza de glicoli si pe baza de silicon.
Lichid de frana pe baza de glicoli
Cel mai des intalnit in ziua de astazi este lichidul de frana pe baza de glicoli. Acest lichid de frana este folosit pentru masinile cu sistem ABS.
Fiecare tip de lichid de frana are un indice propriu care indica punctul de fierbere al acestuia. Cu cat indicele este mai mare, cu atat lichidul de frana are o calitate mai buna si rezista la o temperatura mai mare.
Lichid de frana pe baza de silicon
Lichidul de frana pe baza de silicon este creat pentru vehiculele militare si pentru autoturismele mai vechi, ce nu au sistem ABS. Acest lichid de frana pe baza de silicon rezista la temperaturi foarte mari si isi pastreaza proprietatile pentru ca nu absoarbe apa.
Totodata, lichidele de frana pot fi clasificate si dupa DOT:
Lichide frana DOT 3
Lichide frana DOT 4
Lichide frana DOT 5
Lichide frana DOT 5.1
Care lichid de frana este potrivit pentru masina mea?
Principalul mod prin a-ti alege lichidul de frana este acela de a verifica in cartea masinii sa vezi ce tip de lichid de frana utilizat cu masina ta.
Este foarte important ca atunci cand alegi lichidul de frana sa te uiti la indicele de fierbere pe care il are, cu cat indicele de fierbere este mai mare, cu atat lichidul de frana este mai calitativ si rezista la temperaturi mai mari.
Cum iti dai seama ca trebuie sa schimbi lichidul de frana?
Nu exista o perioada standard la care trebuie sa schimbi lichidul de frana, acest lucru poate sa difere de la fiecare producator de masini.
De exemplu la automobilele Volkswagen, Opel, Skoda, Seat, Ford etc. este recomandat sa schimbi lichidul de frana la aproximativ 50.000 km sau la 2 ani, in cazul masinilor de la BMW la 40.000 km sau la 1 an, iar la o masinile sport la 5.000 km sau 6 luni.
Inca un factor determinant ce demonstreaza ca trebuie sa schimbi lichidul de frana este culoarea acestuia. In timp, lichidul de frana isi pierde din proprietati si isi poate schimba culoarea fiind necesar sa acorzi atentie asupra conditiei lichidului de frana.
Pot schimba singur lichidul de frana?
Lichidul de frana il poti schimba si tu urmand urmatorii pasi:
1. Goleste sistemul de franare.
2. Curata rezervorul.
3. Toarna lichidul nou.
VREI SA SCHIMBI LICHIDUL DE FRANA?
Alege lichidul de frana potrivit necesitatilor tale accesand linkul de mai jos!
ULEIURI SI LICHIDE AUTO ESENTIALE -ANTIGEL
Ce rol joaca antigelul?
Odata cu instaurarea sezonului rece, pot aparea o serie de provocari ce afecteaza sistemul de racire al masinii.
Antigelul este o parte integranta a acestui sistem si este un lichid folosit la racirea motorului.
Antigelul este un lichid utilizat pentru racirea motorului care creeaza un circuit inchis intre propulsor, de unde preia caldura si radiator, unde caldura este raspandita afara. Termostatul este o supapa care inchide sau deschide circuitul de racire, iar cand motorul este rece, lichidul circula prin blocul motor si radiatorul care incalzeste habitaclul.
Odata ce motorul ajunge la o temperatura de 85 de grade Celsius, supapa termostatului se deschide pentru ca lichidul de racire sa circule catre radiator.
In general, antigelul ramane in vasul de expansiune de-a lungul timpului, protejand motorul impotriva inghetulului, supraincalzirii si coroziunii.
Antigelul se gaseste sub forma concentrata, fiind diluat in proportii care variaza in functie de masina, in apa distilata atunci cand este introdus in sistemul de racire. Contine aditivi si substante pe baza de glicol.
Antigelul are si rol antidepunere, inlaturand crearea formatiunilor de calcar care pot diminua transferul termic.
Antigelul trebuie sa fie compatibil cu materialele din care este fabricat motorul, in caz contrar, poate produce daune la nivelul motorului. In cazul in care contine substante nepotrivite, poate distruge circuitul si pompa.
De obicei, proprietatile antigelului se pierd in 2-3 ani, ajungand, in timp, sa scada punctul de inghet si sa favorizeze producerea unor daune majore.
Verificarea punctului de inghet al unui antigel nu se face dupa completarea acestuia in vasul de expansiune pentru ca rezultatul nu va fi concludent, iar verificarea nivelului de racire nu se face cu motorul pornit pentru ca exista riscul producerii unor arsuri grave.
Daca observati ca nivelul antigelului din vasul de expansiune scade vizibil, e necesara verificarea intregului circuit pentru a observa potentiale etansari incorecte sau fisuri ale conductelor care pot afecta motorul.
Daca achizitionati antigel, e bine sa aveti in vedere faptul ca acesta se gaseste in diverse culori si ca nu e bine sa amestecati sortimente de culori diferite.
Punctul de fierbere al antigelului sau al lichidului de racire la presiunea atmosferica este de cel putin 108 grade. Dar in starea lui de fierbere, deja se acumuleaza anumite blocaje a vaporilor, vaporii pot bloca circulatia normala in sistemul de racire al motorului fapt ce poate duce la supraincalzirea motorului. Pentru ca motorul masinii tale sa functioneze corect, este indicat sa folosesti un antigel cu o capacitate mai inalta, cel putin cu cateve grade peste temperatura de fierbere.
Cum functioneaza antigelul?
Antigelul este produs din etilenglicol sau propilen glicol, antigelul ajuta la colectarea caldurii produse de motor. In forma sa pura, este proiectat pentru a se extinde pe masura ce creste temperatura.
Din acest motiv, antigelul se amesteca intr-un raport de 50/50 cu apa distilata si ar trebui inlocuit sau golit dupa cum este recomandat de producatorul vehiculului dumneavoastra.
Antigelul are mai multe benefici decat credem noi iar acestea sunt urmatoarele:
1. Eliminarea riscului de inghetare al lichidului de racire al motorului pe timpul iernii
2. Prevenirea lichidului de racire al motorului de la fierbere pe timpul verii si scaderea punctului de fierbere al lichidului
3. Reducerea aparitiei ruginii si coroziunilor la piesele metalice
4. Pastrarea partilor din cauciuc, plastic si inox departe de coroziune
5. Contribuie la reducerea electrolizei
Cate tipuri de antigel exista?
Pe piata exista mai multe tipuri de antigel.
Antigelul monoetilen-glicol ( albastra, galben, verde) – antigelul G11
Antigelul propilen – glicol ( rosu, roz, mov) – G12, G12+ si G13
Antigelul G11 este folosit pentru majoritatea masinilor construite pana in anul 2000, iar G12 si G13 la cele cu sisteme mai complexe de racire.
Care antigel este potrivit pentru masina mea?
Atunci cand iti alegi antigelul este recomandat sa cumperi dintr-un magazin autorizat, antigelul recomandat de producatorul masinii tale. Trebuie mentional ca nu trebuie utilizat, antigelul concentrat in sistemul de raire. Acesta este destinat numai pentru a fi diluat cu apa distilata. Dar modul de preparare a antigelului concentrat este indicat in cartea de instructiuni a producatorului de automobile.
Cum iti dai seama ca trebuie sa schimbi antigelul?
Durata de viata a antigelului este foarte intensa, mai ales atunci cand in sistemul de racire al automobilului apar gazele de esapament sau aerul aspirat de motor. De aceea este bine sa verifici estul de des locurile unde pot fi scurgeri de antigel, si starea conductelor sistemului de racire.
Antigelul formeaza o masa lipicioasa pe partea interioara a rezervorului vasului de expansiune, la temperaturi scazute, minus 10-15 grade. Atunci cand apare acest fenomen, antigelul trebuie schimbat cat mai repede posibil.
Cand antigelul devine rosu-brun, acest lucru inseamna ca componentele sistemului de racire incep sa fie atacate. Trebuie sa inlocuiesti imediat antigelul, indiferent de cat timp a a trecut de cand l-ai schimbat.
Pot schimba singur antigelul?
Fiecare model de masina are propriul sau mod de schimbare a antigelului si cateodata poate fi dificil sa elimini tot lichidul. In anumite situatii, trebuie chiar sa indepartezi mai multe suruburi pentru a putea drena sistemul. Reumplerea sistemului poate fi si mai dificila atunci cand exista aer in partile superioare ale motorului. Tocmai de aceea, iti recomandam sa apelezi la un mecanic autorizat.
AI NEVOIE DE ANTIGEL?
Identifica si cumpara antigelul necesar pentru automobilul tau accesand linkul de mai jos!
ULEIURI SI LICHDE AUTO ESENTIALE – ULEI SERVODIRECTIE
Ce rol joaca uleiul servodirectiei?
Uleiul de servodirectie joaca atat un rol hidraulic cat si de racire. Atunci cand masina este in miscare iar servodirectia este utilizata constant in deplasare, pompa servo a automobilului se incinge.
Atunci cand masina ruleaza cu un ulei hidraulic vechi cu proprietati slabe de racire si presurizare pentru o perioada indelungata de timp caseta de directie a masinii impreuna cu pompa servodirectiei pot avea de suferit.
De aceea este foarte important ca schimbul de ulei al servodirectiei sa fie facut la timp si corect, pentru a asigura o viata indelungata pieselor ce il utilizeaza.
Cate tipuri de ulei servodirectie exista?
In magazinele de piese auto gasesti mai multe tipuri de ulei de servodirectie iar mai jos vom detalia despre acestea.
Uleiul mineral
Este realizat prin rafinarea petrolului cu aditivi si este menit sa imbunatateasca perfomantele uleiului. Are un cost redus dar prezinta si dezavantaje precum acumulari de impuritati, ingrosare, evaporare. Are o durata de viata redusa. Nu ataca intens garniturile.
Uleiul semi-sintetic
Reprezinta un amestec intre substante minerale si substante sintetice. Rezistent la inghet dar isi pierde proprietatea vascozitatii in timp. Pot aparea depuneri de impuritati si ataca garniturile sistemului de servodirectie.
Uleiurile sintetice
Aceste uleiuri sunt create pentru a proteja motorul impotriva coroziunii, au o vascozitate redusa si o capacitate de functionare la temperaturi extreme pentru perioade mari de timp. Au o durata de viata lunga dar si un cost ridicat.
Care ulei servodirectie este potrivit pentru masina mea?
Cel mai bun ulei de servodirectie este cel ce este trecut in cartea tehnica a masinii. Alege uleiul servo potrivit in functie de specificatiile cerute de producator.
Cum iti dai seama ca trebuie sa schimbi uleiul servodirectiei?
Ca orice componenta in miscare pompa servo poate da semne de oboseala. Acest lucru poate fi datorat atat de necesitatea schimbului uleiului servo cat si de uzura excesiva a acesteia. Atunci cand apare o problema de natura tehnica precum un semering crapat, apar scurgeri si pierderi de ulei al servodirectiei ce duc la defectarea pompei servo. Pentru a preveni uzura pompei, este indicat ca schimbul uleiului servodirectiei sa fie efectuat la atingerea a 50.000 km sau o data la 4 ani.
Pot schimba singur uleiul servodirectiei?
Schimbul de ulei hidraulic din sistemul de servordirectie poate fi realizat acasa cu conditia respectarii normelor de siguranta si a cunostintelor de mecanica. In cele mai multe cazuri este indicat sa apelezi la un service autorizat.
- Asigura masina si ridic-o pentru a avea acces la colectorul lichidului servo
- Pozitioneaza un vas pentru colectarea lichidului uzat
- Deconecteaza furtunul de retur, amplasat pe rezervorul de ulei
- Scurge uleiul uzat din instalatie
- Adauga uleiul nou
- Roteste volanul la capacitate maxima pana cand uleiul curge pe furtunul de retur
- Reconecteaza furtunul de retur la vasul de ulei
- Porneste motorul si roteste volanul in ambele directii, pentru a permite circulatia uleiul in pompa servo
- Completeaza cu ulei pana la nivel
VREI SA INLOCUIESTI LICHIDUL SERVO?
Cumpara ulei pentru servodirectie si inlocuieste-l pe cel vechi accesand linkul de mai jos!
ULEIURI SI LICHDE AUTO ESENTIALE – ULEI CUTIE AUTOMATA
Ce rol joaca uleiul pentru cutia automata?
Uleiul pentru cutia de viteze are mai multe rolul iar printre acestea se numara lubrifierea pieselor interne, intretinerea garniturilor, protejarea pieselor metalice aflate in contact direct, imbunatatirea vitezei de rotatie a arborilor cutiei, posibilitatea de a functiona in regim de temperaturi ridicate.
Cum functioneaza uleiul pentru cutia automata?
Cate tipuri de ulei de cutii automate exista?
Tipurile de ulei de transmisie sunt urmatoarele:
1. Uleiul pentru cutia de viteze HFM (Highly Friction Modified) este cel mai uzual pentru camioane, acesta are un indice de frictiune mare
2. Uleiul de transmisie Dexron sau Mercon este uleiul cel mai intalnit ulei pentru transmisia automata si se foloseste la cele majoritatea tipurilor de cutie automata. Aceste uleiuri protejaza piesele interne ale transmisiei
3. Uleiurile sintetice le gasim doar la masinile de performanta ce au cutie automata. Acesteasunt mai scumpe deoarece sunt facute sa reziste la diferente mari de temperatura si pentru a impiedica forfecarea pieselor interne, frecarea acestora si oxidarea lor
4. Uleiul de transmisie de tip F nu mai este folosit in ziua de azi, asa ca nu o sa detaliem, era folosit la cutiile automate pentru masinile din anii 70, 80.
5. Un alt ulei bun pentru cutia de viteze este uleiul de motor. Desi pare ciudat, uleiul de motor este foarte des folosit pentru a lubrifia cutia de viteze, avand proprietati identice cu cel de transmisie, chiar fiind capabil sa reziste la temperaturi mult mai mari decat uleiul de transmisie obisnuit
6. Uleiul de transmisie Hypoid este rezistent la temperaturi extreme si foarte rezistent la frecare, este gasit in anumite cutii de viteze manuale.
Cum iti dai seama ca trebuie sa schimbi uleiul cutiei automate?
Mentinerea nivelului de ulei pentru transmisie este necesar pentru ca masina sa functioneze in parmetrii normali.
La vehiculele cu tractiune spate, joja se afla de obicei in compartimentul din partea scaunului din drepta iar la asinile cu tractiune fata, joja se afla pe partea stanga, de o parte si de cealalta a cutiei de viteze.
Multe masini nu mai au joja ce masoara, ele sunt dotate cu o capsula, ce are nevoie de un proces complicat pentru a verifica nivelul uleiului. Acest proces implica dispozitive de testare electronica, precum scanarea computerizata.
Ca sa sti daca trebuie schimat uleiul pentru cutia de viteze verifica culoarea si mirosul lui. Culoarea este foarte importanta pentru ca poate sa iti arate rapid cand trebuie schimbat. Uleiul de calitate trebuie sa isi pastreze mereu aceeasi culoare, in mod normal maroniu-galbui sau semi-transparent. Pentru cutia de viteze automata, lichidul de transmisie are cloarea rosu aprins. Daca uleiul este rosu inchis sau maroniu, trebuie schimbat.
Pot schimba singur uleiul cutiei automate?
Daca vrei sa schimbi singur uleiul din cutia de viteze trebuie sa urmezi urmatorii pasi:
1. Dreneaza lichidul din cutia de viteze. Intai deconecteaza linia de racire care uneste transmisia cu radiatorul. Conecteaza un fragment de tub de cauciuc la conducta si amplaseaza capatul liber al tubului de cauciuc deasupra unui recipient gol. Porneste motorul si lasa-l sa mearga. Uleiul va curge din conducta de racire in recipient. Cand scurgerea inceteaza, opreste motorul. Apoi poti reconecta conducta de racire la radiator
2. Indeparteaza suruburile care fixeaza tava de scurgere de partea de jos a transmisiei
3. Curata tava cu ulei pentru cutia de viteze
4. Inlocuieste filtrul
5. Inlocuieste garnitura
6. Instaleaza tava: Odata ce filtrul si garnitura sunt la locul lor, pune tava inapoi la transmisie. Insurubeaza bolturile cu mana, apoi cu o cheie pentru a le strange. Recomandam sa nu le strangi prea mult, pentru a nu deteriora firele din transmisie si a nu stramba tava
7. Toarna uleiul de transmisie: uleiurile Dexron III ATF sunt cele mai comune, dar verifica si in manualul masinii pentru a alege lichidul recomandat de producator
CUTIA FACE FIGURI? INLOCUIESTE ULEIUL!
Cumpara ulei pentru cutia de viteze automata si inlocuieste-l pe cel vechi accesand linkul de mai jos!